Gyerekfejlesztő Webáruház

Kérdésed van? Segítünk! 

+36204281186

Kategóriák
Gyerekfejlesztő Webáruház

Kérdésed van? Segítünk! 

+36204281186

  • Kategóriák
    • TOP 100
    • Újdonságok
    • Korosztály szerint
    • Logikai Játékok
    • Építőjátékok
    • Társasjátékok
    • Puzzle
    • Díszcsomagolások
  • Játék és Tanulás
  • Blog
  • Törzsvásárlói Program
  • Rólunk
  • Márkáink
  • Miért minket válasszon?
  • GY.I.K.
  1. Blog
  1. Blog
Vissza
A Smart Games készségfejlesztő játékok pozitív hatásai a sajátos nevelési igényű gyerekekre

A Smart Games készségfejlesztő játékok pozitív hatásai a sajátos nevelési igényű gyerekekre

A Smart Games készségfejlesztő játékok pozitív hatásai a sajátos nevelési igényű gyerekekre

Tanári beszámoló az 5. évfolyamról: „Mióta szeptemberben elkezdtük az évet és a gyerekek játszanak a Smart Games játékokkal, koncentráltabbak az órán, mint valaha."

2024.07.29 10:55 Gyerekfejlesztő Webáruház
Gyerekfejlesztő Webáruház

Az Egyesült Királyságban egy kutatási projektben 36 sajátos nevelési igényű (SNI), 8 és 13 év közötti gyerek vett részt egy 45 perces játékban, ahol készségfejlesztő és logikai játékokkal játszottak. A változatos csoportban voltak autizmus spektrum zavarban (ASD), figyelemhiányos hiperaktivitás zavarban (ADHD), mérsékelt tanulási nehézségekkel (MLD), beszéd- és nyelvi nehézségekkel (SLCD), valamint Down-szindrómával, agyi bénulással (Cerebralis paresis), látáskárosodással és akut epilepsziával küzdő gyerekek.

Játékmenet dinamikája:
Minden játékmenet során a gyerekek szabadon választhattak hét különböző játék közül, köztük a Szín Kép, Három kismalac, a Dinoszauruszok: Varázslatos szigetek, az Útzár, a Makkant mókusok, a Nyúlugró és a My First Totem közül. Figyelemre méltó, hogy az elkötelezettség szintje magas volt, osztályonként átlagosan egy gyermek nem vett részt a játékban. Nem is kellett játszaniuk, ha nem akartak. Összességében a gyerekek koncentráltak voltak és bevonódtak a játékmenetbe a saját fantáziájukat használva, saját játékszabályt és mintákat alkotva.

Játék előnyök és választások:
A játékválasztások alapos elemzése érdekes mintákat tárt fel. Bár a Szín Kép első körben nem a legnépszerűbb játék választás volt, de a következő körökben egyre népszerűbb lett. Az eredetileg kedvenc Útzár iránt az első játék után csökkent az érdeklődés. A Három kismalac és a Dinoszaurusz állandó népszerűségnek örvend, és a malacok általános kedvencekké váltak. A Makkant mókusok népszerűségre tett szert második választásként, de nem volt olyan vonzó harmadik választásként.

Ismétlés és kedvenc játékok:
Az ismételt játékválasztás gyakorisága érdekes dinamikát emelt ki. A Szín Kép az egyetlen játék, amelyet mindhárom alkalomhoz választottak, és hosszabb ideig lekötötte a gyerekek figyelmét. A dinoszauruszok annak ellenére, hogy kevesebbszer választották őket, jelentős érdeklődést értek el azzal, hogy több gyerek kétszer is játszott vele. A kedvenc játék szavazásán a Szín Kép egyértelműen győzött, míg a Makkant mókusok annak ellenére, hogy gyakran választották, nem szerezte meg a kedvenc játék első helyét. Az Útzár népszerűsége, a 7. évet betöltött fiúk körében az "autók" témájának tulajdonítható.

Tanári kérdőívek és értékelések:
A tanárok értékes betekintést nyújtva a játékokat értékelő kérdőíveket töltöttek ki. A tanárok a Smart Games játékokat gyakran játszották a gyerekek által irányított, szabad játék során. 
A tanárok méltatták a játékok anyagának és dizájnjának minőségét. A funkcionalitás tekintetében a Szín Kép kapta a legmagasabb értékelést a szórakozás, a könnyű használat és a tanulás/fejlesztés kategóriákban. A Nyúlugrót-t játékszabály magyarázás szempontjából nehéznek ítélték, de jóra értékelték szórakozás és tanulás céljából. Az Útzár kezdeti érdeklődése alábbhagyott, és a fiatalabb gyerekeknek tervezett My First Totem meglepő módon az idősebb SNI-s gyerekek körében kapott nagyobb visszhangot.

A játék kísérlet hangsúlyozza az SNI esernyőn belüli sokszínűséget, elismerve a feltételek változatos megnyilvánulásait és kombinációit. Felismerve minden gyermek egyéniségét aki sajátos nevelési igényű. A kutatás indikatív betekintést nyújt a játékra való alkalmasságba, megértve, hogy a preferenciák a kognitív képességek és a személyes jellemzők függvényében változhatnak.

Következtetés:
Ez a kutatási projekt a sajátos nevelési igényű gyerekek játékélményeinek átfogó feltárását kínálja. A játékpreferenciák, az ismétlési minták és a tanári értékelések feltárásával a tanulmány értékes információkkal szolgál az oktatók, játékfejlesztők és gondozók számára, elősegítve annak jobb megértését, hogy a játékokat miként lehet a SNI-s gyerekek különféle igényeihez igazítani.

Vissza
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Gamer Café Kft.
  • 2030 Érd, Budai út 28.
  • +36204281186
  • info@gyerekfejleszto.hu
  • Facebook oldalunk

  • Pinterest oldalunk

  • Instagram oldalunk

Ne maradj le!

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT AKCIÓINKRÓL!

Segítünk, hogy gyermekednek megfelelő fejlesztőjátékot válassz!

Feliratkozás
kandh_v2
  • TOP 100
  • Újdonságok
  • Korosztály szerint
  • Logikai Játékok
  • Építőjátékok
  • Társasjátékok
  • Puzzle
  • Díszcsomagolások
  • Játék és Tanulás
  • Blog
  • Törzsvásárlói Program
  • Rólunk
  • Márkáink
  • Miért minket válasszon?
  • GY.I.K.
Belépés törzsvásárlóknak
Törzsvásárlói Program regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.